Fitri Suraya, Mohamad (2019) Bermain Untuk Belajar Secara Pengstriman Langsung? Pengalaman Baharu Untuk Para Guru dan Pelajar di Sekolah-sekolah Luar Bandar Serian. [Newspaper Cutting] (In Press)
PDF (Bermain Untuk Belajar Secara Pengstriman Langsung? Pengalaman Baharu Untuk Para Guru dan Pelajar di Sekolah-sekolah Luar Bandar Serian)
index.html - Published Version Download (182kB) |
Abstract
Pelajar Kohort 13 dari program Sarjana Sains Pembelajaran (MSc Learning Sciences) dari Universiti Malaysia Sarawak (UNIMAS) telah berjaya mengadakan satu sesi Aktiviti Pembelajaran Kolaboratif berbantukan Teknologi (Computer-Supported Collaborative Learning – CSCL) di dua buah sekolah rendah di Daerah Serian hari ini. Sekolah-sekolah yang terlibat ialah S.K Plaman Baki/Menaul iaitu seramai 23 pelajar dan 16 orang pelajar di S.K St. Philip Bugu. Pelajar-pelajar Tahun 6 sekolah tersebut telah terpilih sebagai peserta dalam aktiviti kolaboratif yang diadakan secara serentak di kedua-dua buah sekolah. Pendekatan pembelajaran yang digunakan ialah Gamifikasi dalam Pembelajaran (Gamification in Learning) iaitu pendekatan yang membantu pelajar dalam menggalakkan pemikiran tahap tinggi dengan menggunakan rekabentuk dan elemen permainan.
Item Type: | Newspaper Cutting |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | Pelajar Kohort 13, Aktiviti Pembelajaran Kolaboratif, (Computer-Supported Collaborative Learning – CSCL), Gamifikasi dalam Pembelajaran (Gamification in Learning), unimas, university, universiti, Borneo, Malaysia, Sarawak, Kuching, Samarahan, ipta, education, Universiti Malaysia Sarawak. |
Subjects: | L Education > LB Theory and practice of education > LB1501 Primary Education |
Divisions: | Academic Faculties, Institutes and Centres > Faculty of Cognitive Sciences and Human Development Faculties, Institutes, Centres > Faculty of Cognitive Sciences and Human Development Academic Faculties, Institutes and Centres > Faculty of Cognitive Sciences and Human Development |
Depositing User: | Mohamad Hapni Joblie |
Date Deposited: | 13 Feb 2020 00:26 |
Last Modified: | 11 Oct 2022 04:07 |
URI: | http://ir.unimas.my/id/eprint/28963 |
Actions (For repository members only: login required)
View Item |