Meneroka Personaliti Usahawan Sosial Seni Kreatif

Mazdan, Ali Amaran (2025) Meneroka Personaliti Usahawan Sosial Seni Kreatif. UNIMAS Publisher, Kota Samarahan. ISBN 978-967-0054-99-5

[img] PDF
Meneroka Personaliti Usahawan Sosial Seni Kreatif_Iris system.pdf

Download (8MB)

Abstract

Buku “Meneroka Personaliti Usahawan Sosial Seni Kreatif” merupakan buku yang mengetengahkan penerokaan terhadap pembentukan personaliti usahawan sosial dalam pembangunan aktiviti keusahawanan sosial terutama sekali dalam bidang industri seni kreatif. Pembelajaran melalui pengalaman sebenar membantu membentuk identiti keusahawanan dan mendorong penglibatan lebih ramai individu dalam bidang ini. Selain daripada membincangkan personaliti usahawan sosial dalam industri seni kreatif, buku ini juga menjelaskan kepentingan aktiviti keusahawanan sosial dalam membentuk ekosistem yang positif. Ini termasuklah pembentukan personaliti, perkembangan, serta sumbangan usahawan sosial seni kreatif. Pihak Kementerian Pengajian Tinggi (KPT), Institut Pengajian Tinggi (IPT), Malaysian Global Innovation and Creativity Centre (MaGIC) dan agensi yang terlibat secara langsung dalam pembangunan keusahawanan sosial tentu dapat menggunakan buku ini sebagai rujukan untuk mengenal pasti strategi dan pendekatan terbaik untuk menggalakkan dan membudayakan bidang Keusahawanan Sosial melalui pembentukan personaliti

Item Type: Book
Uncontrolled Keywords: keusahawanan, industri seni kreatif, ekosistem, personaliti.
Subjects: H Social Sciences > H Social Sciences (General)
Divisions: Academic Faculties, Institutes and Centres > Faculty of Economics and Business
Faculties, Institutes, Centres > Faculty of Economics and Business
Depositing User: Ali Amaran
Date Deposited: 26 Mar 2025 07:39
Last Modified: 26 Mar 2025 07:39
URI: http://ir.unimas.my/id/eprint/47840

Actions (For repository members only: login required)

View Item View Item