Salinayanti, Salim (2024) Peranan Selebriti dan Influencer Du’ā dalam Menyampaikan Dakwah. In: Dakwah Nusantara : Pelaksanaan dan Cabaran. UNISSA Press, Brunei Darussalam, pp. 17-49. ISBN 978-99984-51-42-1
PDF
Peranan Selebriti dan Influencer.pdf Download (1MB) |
Official URL: https://nollybook.com/products/dakwah-nusantara-pe...
Abstract
Dakwah mempunyai beberapa makna, tanpa mengambil kira makna yang spesifik, dakwah secara umum terkait dengan penyerahan diri kepada keesaan Allah (Surah Yusuf (12): 108). Dakwah boleh ditujukan untuk bukan Muslim dan yang sudah beragama Islam, walaupun pendekatan untuk kedua-dua kumpulan menggunakan kaedah yang berbeza.
Item Type: | Book Chapter |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | Islamic civilization, Islam, Influencer, dakwah. |
Subjects: | B Philosophy. Psychology. Religion > BL Religion H Social Sciences > H Social Sciences (General) |
Divisions: | Academic Faculties, Institutes and Centres > Faculty of Education, Language and Communication |
Depositing User: | Salim |
Date Deposited: | 23 Oct 2024 04:43 |
Last Modified: | 23 Oct 2024 05:54 |
URI: | http://ir.unimas.my/id/eprint/46463 |
Actions (For repository members only: login required)
View Item |