Peranan Selebriti dan Influencer Du’ā dalam Menyampaikan Dakwah

Salinayanti, Salim (2024) Peranan Selebriti dan Influencer Du’ā dalam Menyampaikan Dakwah. In: Dakwah Nusantara : Pelaksanaan dan Cabaran. UNISSA Press, Brunei Darussalam, pp. 17-49. ISBN 978-99984-51-42-1

[img] PDF
Peranan Selebriti dan Influencer.pdf

Download (1MB)
Official URL: https://nollybook.com/products/dakwah-nusantara-pe...

Abstract

Dakwah mempunyai beberapa makna, tanpa mengambil kira makna yang spesifik, dakwah secara umum terkait dengan penyerahan diri kepada keesaan Allah (Surah Yusuf (12): 108). Dakwah boleh ditujukan untuk bukan Muslim dan yang sudah beragama Islam, walaupun pendekatan untuk kedua-dua kumpulan menggunakan kaedah yang berbeza.

Item Type: Book Chapter
Uncontrolled Keywords: Islamic civilization, Islam, Influencer, dakwah.
Subjects: B Philosophy. Psychology. Religion > BL Religion
H Social Sciences > H Social Sciences (General)
Divisions: Academic Faculties, Institutes and Centres > Faculty of Education, Language and Communication
Depositing User: Salim
Date Deposited: 23 Oct 2024 04:43
Last Modified: 23 Oct 2024 05:54
URI: http://ir.unimas.my/id/eprint/46463

Actions (For repository members only: login required)

View Item View Item