Shaik Azahar, Shaik Hussain and Olivia Erina, Petrus (2022) Pandangan Masyarakat Terhadap Imej Destinasi Yang Melambangkan Sibu. Asian People Journal, 5 (1). pp. 42-52. ISSN 2600-8971
PDF
PANDANGAN MASYARAKATTERHADAP IMEJ.pdf Download (136kB) |
Abstract
Kajian tentang imej destinasi sering menjadi fokus dalam bidang penulisan pelancongan sejak beberapa tahun kebelakangan ini. Ini kerana imej destinasi memainkan peranan penting dalam memasarkan sesebuah destinasi dan menunjukkan keunikan sesebuah destinasi. Kajian ini akan menjelaskan dengan lebih terperinci berkenaan dengan imej destinasi pada masyarakat penduduk di Sibu. Kajian ini bertujuan untuk mengenal pastiimej destinasi Sibu dan menganalisis faktor yang mempengaruhi gambaran imej destinasi Sibu dalam kalangan masyarakat di Sibu.Pengkaji menggunakan kaedah kuantitatifdengan mengedarkan 384 borang soal selidik kepada responden. Melalui kajian ini, pengkaji mendapati bahawa imej makanan merupakan pilihan majoriti masyarakat Sibu berkenaan dengan imej destinasi yang melambangkan Sibu. Kajian ini akan menyumbang kepada kepentingan praktikal yang perlu dilakukan oleh pihak pengurusan.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | Imej Destinasi;Lambang;Pandangan;Pelancongan;Sibu |
Subjects: | H Social Sciences > H Social Sciences (General) |
Divisions: | Academic Faculties, Institutes and Centres > Faculty of Applied and Creative Arts Faculties, Institutes, Centres > Faculty of Applied and Creative Arts Academic Faculties, Institutes and Centres > Faculty of Applied and Creative Arts |
Depositing User: | Tuah |
Date Deposited: | 06 May 2022 06:48 |
Last Modified: | 06 May 2022 06:49 |
URI: | http://ir.unimas.my/id/eprint/38475 |
Actions (For repository members only: login required)
View Item |