Keberkesanan program mentor melalui persepsi jururawat sektor awam

Olivia Christine, anak Matthew Minggu (2014) Keberkesanan program mentor melalui persepsi jururawat sektor awam. Masters thesis, Universiti Malaysia Sarawak, UNIMAS.

[img] PDF (Please get the password by email to repository@unimas.my, or call ext: 3914/ 3942/ 3933)
Olivia Christine ft.pdf
Restricted to Registered users only

Download (27MB)

Abstract

Kajian Irualitatif ini bertujuan untuk mengeoal pasti keberkesanan program mentor melalui persepsi jururawat sektor kerajaan terhadap tiga kriteria daripada Model Kirkpatrick iaitu: reaksi, pembelajaran dan tingkah laku. Teori yang digunakan untuk menghuraikan kajian ini ialah Teori Pengukuhan, Teori McClelland, Teori Jangkaan dan Teori EkuiV Hasil kajian menunjukkan keberkesanan program mentor menghasilkan persepsi jururawat bahawa program mentor sangat bagus, sangat membantu dalam kerja, penilaian program selama 3 bulan ditambah 3 bulan lagi sekiranya belurn lulus, boleh menambahkan dan meningkatkan kemahiran bam, mendapat tunjuk ajar dan pentingkan kualiti kerja, boleh bertindak tanpa ragu-ragu mengikut prosedur, berdikari dan beryakinan serta mempunyai hubungan yang baik dan mesra.

Item Type: Thesis (Masters)
Additional Information: Thesis (M.Sc.) -- Universiti Malaysia Sarawak, 2014.
Uncontrolled Keywords: Mentor, mentoring, unimas, university, universiti, Borneo, Malaysia, Sarawak, Kuching, Samarahan, ipta, education, Postgraduate, research, Universiti Malaysia Sarawak
Subjects: H Social Sciences > H Social Sciences (General)
Divisions: Academic Faculties, Institutes and Centres > Faculty of Cognitive Sciences and Human Development
Faculties, Institutes, Centres > Faculty of Cognitive Sciences and Human Development
Academic Faculties, Institutes and Centres > Faculty of Cognitive Sciences and Human Development
Depositing User: Karen Kornalius
Date Deposited: 06 Jan 2016 06:48
Last Modified: 20 Jun 2023 08:55
URI: http://ir.unimas.my/id/eprint/10067

Actions (For repository members only: login required)

View Item View Item