Kajian keberkesanan produk Hello Kitty sehingga menjadi 'Cult Brand'

Noorhaslina, binti Senin. (2006) Kajian keberkesanan produk Hello Kitty sehingga menjadi 'Cult Brand'. [E-LPTA] (Unpublished)

[img] PDF (Please get the password from Digital Collection Development Unit, ext : 3932 / 3914)
Kajian keberkesanan produk Hello Kitty (fulltext).pdf
Restricted to Registered users only

Download (20MB)
[img]
Preview
PDF
Kajian keberkesanan produk Hello Kitty (24 pages).pdf

Download (4MB) | Preview

Abstract

Hello Kitty merupakan sebuah jenama karakter terkenal yang berasal dari Jepun. Turczyn (2005) dalam artikel 'What Is This Thing Called Hello Kitty' menerangkan bahawa Hello Kitty adalah suci dan ringkas, ia direkabentuk untuk membuat kanak-kanak berasa gembira dan ia merupakan kejayaan yang luar biasa. Maka, projek ini merupakan sebuah kajian keberkesanan promosi produk Hello Kitty sehingga menjadi cult brand. Kajian ini dijalankan dengan tujuan untuk mengenal pasti strategi promosi Hello Kitty yang menjurus kepada kejayaan jenama tersebut sehingga menjadi cult brand. Selain itu, kajian turut membabitkan analisa ke atas jenama Hello Kitty dengan tujuan untuk memahami jenama tersebut dengan lebih lanjut. Kedua-dua kaedah kualitatif dan kuantitatif digunakan dalam menjalankan kajian ini. Teknik utama yang digunakan adalah temuramah dan borang soal selidik.

Item Type: E-LPTA
Additional Information: Project Report (B.Sc.) -- Universiti Malaysia Sarawak, 2006.
Uncontrolled Keywords: Brand choice, Consumer behavior, Market surveys, unimas, university, universiti, Borneo, Malaysia, Sarawak, Kuching, Samarahan, ipta, education, undergraduate, research, Universiti Malaysia Sarawak
Subjects: H Social Sciences > HD Industries. Land use. Labor
Divisions: Academic Faculties, Institutes and Centres > Faculty of Applied and Creative Arts
Depositing User: Saman
Date Deposited: 23 Mar 2018 01:14
Last Modified: 23 Mar 2018 01:15
URI: http://ir.unimas.my/id/eprint/19910

Actions (For repository members only: login required)

View Item View Item