Prosedur Penyelidikan Kurator Untuk Topeng Etnik Sarawak Dalam Koleksi Jabatan Muzium Sarawak

Muhammad Zakirin, Bin Hassan. (2018) Prosedur Penyelidikan Kurator Untuk Topeng Etnik Sarawak Dalam Koleksi Jabatan Muzium Sarawak. [Final Year Project Report] (Unpublished)

[img] PDF
PROSEDUR PENYELIDIKAN KURATOR 24pgs.pdf

Download (500kB)
[img] PDF (Please get the password by email to repository@unimas.my , or call ext: 082-583914/3973/3933)
MUHAMMAD ZAKIRIN.pdf
Restricted to Registered users only

Download (1MB)

Abstract

Kajian ini bertujuan untuk mengkaji prosedur seorang kurator bagi melakukan penyelidikan untuk koleksi-koleksi topeng etnik di Sarawak yang terdapat di Jabatan Muzium Sarawak (JMS). JMS adalah sebuah institusi yang menyimpan dan mempamerkan bahan-bahan koleksi yang berkaitan dengan etnik-etnik di Sarawak. Seperti institusi-institusi yang lain, muzium ini juga mempunyai fungsi-fungsi tersendiri. Pengkaji telah merujuk kepada jurnal terdahulu, buku-buku, artikel, dan merujuk kepada penjawat awam di institusi tersebut dalam melaksanakan kajian ini. Kajian ini akan didokumentasikan terhadap hasil kajian yang diperolehi untuk mencapai objektif kajian ini.

Item Type: Final Year Project Report
Additional Information: Project report (BSc.) -- Universiti Malaysia Sarawak, 2018.
Uncontrolled Keywords: Prosedur seorang kurator, koleksi-koleksi topeng etnik di Sarawak, Jabatan Muzium Sarawak (JMS), unimas, university, universiti, Borneo, Malaysia, Sarawak, Kuching, Samarahan, ipta, education, undergraduate, research, Universiti Malaysia Sarawak.
Subjects: N Fine Arts > NX Arts in general
Divisions: Academic Faculties, Institutes and Centres > Faculty of Applied and Creative Arts
Faculties, Institutes, Centres > Faculty of Applied and Creative Arts
Academic Faculties, Institutes and Centres > Faculty of Applied and Creative Arts
Depositing User: Gani
Date Deposited: 22 Feb 2019 01:23
Last Modified: 31 Jan 2024 02:09
URI: http://ir.unimas.my/id/eprint/23644

Actions (For repository members only: login required)

View Item View Item